Rabu, 04 November 2015

Silybin Vs Milk Thistle: Far Superior Bio

Silybin Vs Milk Thistle: Far Superior Bio

Milk thistle telah digunakan untuk lebih daripada 2,000 tahun untuk gangguan hati. Tamadun purba perasan manfaat kesihatan dari awal dan sains sekarang menunjukkan mendapati manfaat datang dari keupayaan untuk melindungi daripada kerosakan sel terutamanya di hati, pundi hempedu dan hempedu saluran itu. Sebagai contoh, orang-orang Rom purba digunakan untuk merawat paling toksin mana-mana di dalam badan, walaupun snakebites. Walaupun ia telah banyak digunakan untuk penyakit hati yang sama.

Di Jerman, Jabatan Kesihatan ditugaskan kajian dan membuat kesimpulan bahawa milk thistle boleh digunakan di dalam hati rawatan kerosakan yang lebih teruk seperti sirosis kerana keselamatan dan keberkesanannya.

Ramuan perubatan biologi aktif dalam milk thistle adalah silymarin, didapati terutamanya di dalam benih. Silymarin terdiri daripada 6 sebatian dan Silybin (atau silybinin), adalah yang ditemui untuk mengurniakan manfaat kesihatan. Silybin terdiri daripada 60% daripada rumput duri susu sebatian. Jadi bukan sahaja ia bentuk perubatan yang aktif, ia juga yang terbesar. Ini juga merupakan salah satu hati-melindungi bahan-bahan yang paling kuat yang diketahui.

Selain manfaat milk thistle, kebanyakannya disebabkan oleh sebatian Silybin itu, bioavailabiliti perbandingan Silybin lebih milk thistle adalah lebih tinggi. Kebanyakan kajian menunjukkan perbezaan antara kedua-dua adalah sekitar 10: 1. Oleh itu, ia memerlukan 1000 mg milk thistle untuk menyamai manfaat kesihatan dalam bahawa daripada 100 mg Silybin.

Ia juga penting untuk ambil perhatian bahawa kehadiran Phosphatidylcholine seterusnya meningkatkan bioavailabiliti Silybin. Apabila memilih makanan tambahan untuk merawat hati berlemak atau penyakit hati yang lain, ini harus menjadi pertimbangan.

Beberapa kajian itu tertumpu kepada penyerapan meningkat kompleks phosphatidylcholine Silybin meletakkan peningkatan pada 7-8 kali ganda tanpa phosphatidylcholine. Apa-apa makanan tambahan yang diambil untuk merawat hati, pundi hempedu dan atau saluran hempedu benar-benar perlu mempunyai dua bahan-bahan tanpa pengecualian: Silybin dan phosphatidylcholine.

Cara di mana Silybin kerja-kerja adalah seperti berikut:

1. Meningkatkan kekuatan dinding sel, menjadikannya lebih sukar bagi toksin untuk menyeberangi ke dalam sel.

2. Menggalakkan pecahan toksin terutama di dalam hati.

3. Bertindak sebagai anti-oksida, menyekat kerosakan dinding sel daripada radikal bebas.

Ujian makmal telah menunjukkan Silybin mempunyai kanser yang berpotensi melawan sifat-sifat juga. Walaupun Hati Medic tidak akan menjadi penyokong menggunakan Silybin di tempat rawatan lain. Sebaliknya, Silybin telah ditunjukkan untuk mengurangkan ketoksikan pelbagai rawatan kanser dan boleh melambatkan pertumbuhan kanser tertentu, di samping menggalakkan sel-sel sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar