Rabu, 04 November 2015

Dunia fleksibel Kemudahan Rawatan Yang Berkesan Penyembuhan Penyalahgunaan Bahan

Dunia fleksibel Kemudahan Rawatan Yang Berkesan Penyembuhan Penyalahgunaan Bahan

Kemudahan rawatan adalah kawasan di mana bantuan dan ubat ditawarkan untuk memenuhi keperluan mereka yang di atas pentas berhenti penyalahgunaan alkohol atau bahan. Kaedah yang berbeza berbeza-beza bergantung kepada perkhidmatan yang ditawarkan oleh kakitangan profesional di kemudahan pemulihan. Pesakit boleh memilih apa sahaja program-program khas mereka mungkin lebih suka dan apa yang terbaik sesuai dengan keperluan mereka. Jika dalam hal itu seperti seorang pesakit yang diterima mungkin ingin mendapatkan nasihat profesional mengenai jenis program untuk memilih apa, bantuan yang sepatutnya sentiasa di tangan untuk mereka. Panduan yang baik adalah kunci untuk pemulihan yang lebih baik.

Program rawatan pesakit luar

Ini adalah jenis perkhidmatan yang memberikan fleksibiliti kepada pesakit kerana kemudahan dalam memilih masa pilihan beliau untuk melawat pusat pemulihan itu. Keupayaan untuk pulang ke rumah kembali selepas program adalah keutamaan bagi mereka yang sibuk memupuk kerjaya mereka dan mengekalkan komitmen yang tetap untuk kerja mereka. Selepas sesi pemulihan, pesakit boleh kembali ke tempat-tempat mereka sendiri dan mesti mengekalkan kejujuran dalam menahan diri dari apa-apa bahan, ubat atau alkohol. Ini agak mencabar dan memerlukan sejumlah besar disiplin. Jika semuanya berjalan dengan baik termasuk kerjasama penuh daripada pesakit untuk mematuhi semua tindakan yang diperlukan dalam program rawatan pesakit luar, penawar untuk penyalahgunaan bahan dituntut.

Program rawatan kediaman

Jenis perkhidmatan memberi tumpuan kepada pengasingan pesakit daripada persekitaran supaya dia boleh merasai keselesaan dan keselamatan kemudahan itu sendiri. Ini dilakukan secara sukarela dan ia sentiasa dalam kepentingan utama pesakit untuk memilih perkhidmatan tersebut. Melalui program perumahan, kakitangan profesional yang mempunyai kemudahan lebih dalam mengakses pesakit ini statistik penting dan aktiviti harian, oleh itu pemantauan yang lebih intensif disediakan. Program pencegahan penyalahgunaan dadah sering mengesyorkan jenis program kerana kemudahan dan faedah ia boleh menawarkan untuk kedua-dua kakitangan serta pelanggan. Keselamatan dan keselamatan semua lebih disediakan oleh kemudahan pemulihan penyalahgunaan dadah kerana sifat alam sekitar di mana privasi diamalkan sehingga memberikan ketanpanamaan pelanggan. Rawatan biasanya berlangsung selama sekurang-kurangnya 1 bulan. Dalam kes-kes yang jarang berlaku, sesetengah pesakit yang telah dalam program rawatan pesakit luar masih mendapatkan program rawatan kediaman akibat beberapa kelemahan di pihak mereka yang menjadikan mereka tidak lengkap memenuhi program pesakit luar.

Dengan pilihan seperti pesakit luar atau program rawatan kediaman, tanggungan bahan sentiasa bebas untuk memilih mana-mana yang mereka fikir adalah lebih selesa atau sesuai di pihak mereka. Fleksibiliti yang kemudahan pemulihan Penyalahgunaan dadah menawarkan pesakit memberikan kebebasan dan kemudahan yang paling sesuai dengan keperluan mereka. Bagi mereka yang mahu mengimbangi kerja mereka semasa menghadiri program, mereka boleh memilih program-program rawatan pesakit luar. Ini memberikan mereka fleksibiliti untuk pulang ke rumah selepas sesi pemulihan dan kembali kepada kerjaya mereka. Sebaliknya, jika berasingan daripada persekitaran luar yang disukai, perkhidmatan yang kediaman adalah pilihan terbaik kerana ini memberikan pelanggan perhatian yang lebih intensif. Kedua-dua perkhidmatan berpaut pada matlamat, penawar utama dan rawatan bahan pergantungan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar