Rabu, 04 November 2015

Membangunkan Produk Baru Herba

Membangunkan Produk Baru Herba

India adalah satu khazanah-rumah tetamu, herba dan tumbuh-tumbuhan yang dimasukkan ke dalam sistem alternatif penjagaan kesihatan seperti Ayurveda, Homeopati dan lain-lain Berjuta-juta orang di India adalah pengikut sistem ini yang diamalkan oleh pengamal perubatan yang berkelayakan.

Memandangkan populariti sistem penjagaan kesihatan majmuk India, pencarian kesan klinikal baru herba dan tumbuh-tumbuhan perubatan itu ialah seorang yang tidak berkesudahan one.Many makmal penyelidikan produk herba sedang menjalankan kerja yang luas dalam tumbuhan ubatan yang terdapat di India. Pelbagai aspek seperti kajian farmakologi, fitokimia, ujian klinikal, rumusan penyelidikan dan keselamatan adalah termasuk dalam skop kerja mereka.

Penyelidikan produk herba yang merangkumi pendekatan baru yang menggabungkan teknologi moden dan penyelidikan bersama dengan prinsip-prinsip kesihatan tradisional ditetapkan, pasti akan memberikan hasil dividen yang tinggi dalam meningkatkan kesihatan.

Penggunaan sistem perubatan berdasarkan ubat-ubatan herba dan ubat-ubatan juga sedang semakin diterima oleh negara-negara Barat. Ini telah membawa kepada permintaan antarabangsa yang semakin meningkat untuk produk tumbuhan asal usul itu dan sebagai satu kaji selidik permintaan ini dijangka berkembang pada tahun-tahun akan datang kerana jualan produk herba zum sehingga.

Kebanyakan Barat akan melihat negara-negara seperti China dan India yang berada di kedudukan kedua dalam eksport tumbuhan ubatan, untuk memenuhi permintaan mereka. Daripada mengeksport bahan mentah yang menghasilkan pulangan yang rendah adalah wajar bagi India untuk meningkatkan keupayaan penyelidikan dan pembangunan dalam bidang produk herba. Tapping pengetahuan sistem alternatif penjagaan kesihatan dan menghasilkan produk herba untuk dieksport sebagai produk siap akan menjadi lebih menguntungkan dan membawa masuk pertukaran asing yang amat diperlukan. Dalam konteks ini, nama Shahnaz Husain, wanita yang memulakan perniagaan herba di India secara kecil-kecilan sangat dan pernah mengambil kaya tradisi Ayurveda India kepada semua bahagian dunia perlu disebutkan.

Jika India perlu bersaing dalam pasaran dunia, ia adalah yang paling penting untuk menumpukan perhatian kepada aspek kualiti, piawaian, dokumentasi dan bukti klinikal. Penyeragaman produk mengandaikan maksud yang besar dalam hal ini dan teknik untuk penyeragaman rumusan herba tradisional seperti sebatian penanda menganalisis dan percetakan jari yang semakin mendapat momentum di Jabatan times.The hari ini India Sistem Perubatan dan Homeopati sempena Akta Kosmetik dan Dadah telah memperkenalkan kaedah-kaedah bagi permohonan

Pengilangan Baik Amalan produk herba. Ini akan memastikan adanya produk herba yang berkualiti dan juga melindungi kesan-kesan yang tidak menguntungkan. Satu perancangan dan pelaksanaan dasar-dasar yang berkaitan dengan pengeluaran produk-produk herba yang betul sahaja akan membolehkan India menghadapi cabaran untuk menjadi peneraju dalam pasaran dadah dan herba.

The mengorak daripada mantera 'akauntabiliti dalam industri herba di abad ke-21 telah menjadikan pematuhan kepada peraturan-peraturan yang merupakan ciri penting. Peranan badan-badan kawal selia dalam konteks ini adalah amat penting. Dengan garis panduan Amalan Pengilangan Baik akhirnya di tempat, ia adalah demi kepentingan terbaik dari semua bahawa pengeluar mengambil kepentingan dalam memenuhi standard yang diperlukan dan memberi bukti pematuhan garis panduan yang ditetapkan melalui audit pihak ketiga yang tidak berat sebelah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar