Rabu, 04 November 2015

Reiki Self Healing 101

Reiki Self Healing 101

The reiki perkataan dalam bentuk asalnya ia adalah sebenarnya terdiri daripada dua perkataan berasingan, atau lebih tepat, dua idea atau konsep yang berbeza.

Pertama, "rei", yang bermaksud Universal Life Energy, yang melambangkan Kesedaran Rohani atau Maha Mengetahui.

Ajaran Mikao adalah terutamanya berdasarkan kepada perkataan "ki". Dalam bentuk yang paling mudah, ki akan merujuk kepada Tenaga Vital atau Nafas. Ki melambangkan Tentera Hayat atau Vital Radiant Tenaga. Anda boleh lihat dari definisi perkataan, mengapa kerja kehidupan Mikao itu berdasarkan mewujudkan lebih baik "ki" dalam orang.

Reiki adalah kaedah yang khas yang mana ki disalurkan tenaga yang membantu untuk berehat badan fizikal melalui positif mengecas chakra kita atau pusat tenaga semula jadi.

Kaedah penyembuhan Jepun digunakan oleh orang banyak di seluruh dunia untuk membantu mereka mempercepatkan pemulihan mental, emosi dan fizikal mereka.

Anda Boleh Sihat Diri Anda dengan Reiki

Ia adalah mungkin bagi seseorang untuk Attune sallam atau dirinya kepada sumber dan menyalurkan ki tulen untuk dia atau dia. Ini adalah salah satu sebab utama mengapa reiki begitu popular hari ini.

Dapat menyembuhkan diri sendiri dengan reiki, membersihkan chakra anda sendiri dan meningkatkan keseluruhan kesejahteraan anda dalam keselesaan rumah anda sendiri adalah pengalaman yang lebih bermanfaat daripada yang mempunyai untuk pergi ke pengamal reiki untuk rawatan biasa.

Reiki dikenali sebagai kaedah penyembuhan yang tidak invasif yang perlahan-lahan dan sistematik menghasilkan tenaga penyembuhan tulen dalam badan bertenaga berikut bagi orang yang lain:

The Etheric
Roh atau Soul
Fizikal
Mental
The emosi
Langkah-langkah yang diperlukan untuk belajar reiki penyembuhan sendiri:

1. Empat Simbol Reiki - Attuning

Anda perlu belajar bagaimana untuk "air-tulis" Empat syi'ar reiki. Saya biasanya bermula dengan mengajar pesakit saya untuk menulis simbol-simbol di tangan mereka dengan jari. Ketika perjalanannya, mereka diajar untuk menulis simbol-simbol dengan jari di udara. Penyaluran ki berfungsi lebih baik apabila teknik penulisan udara digunakan. Tetapi ia mengambil sedikit amalan untuk menyempurnakan.

Simbol Satu: "Cho Ku Rei" - bermakna Power
Simbol Dua: "Sei Beliau Ki" - bermakna mental atau emosi
Simbol Tiga: "Hon Sha Ze Sho Nen" - bermakna Penyembuhan Jarak
Simbol Empat: "Dai Ko Myo" - bermakna Master
Fungsi utama melukis simbol-simbol di udara, adalah untuk Attune diri sendiri untuk proses penyembuhan yang kira-kira untuk memulakan.

2. Meditasi

Selepas proses attunement yang diterangkan di atas, ia adalah masa untuk melakukan meditasi. Meditasi dimulakan dengan melakukan "Gassho". Gassho adalah tindakan menganggap bentuk meditasi dengan memegang tapak tangan terhadap satu sama lain dalam kedudukan solat. Anda tidak perlu bermeditasi sangat lama (biasanya kira-kira 5 hingga 10 minit akan cukup).

Anda naluri akan tahu apabila ia adalah masa untuk menghentikan bertafakur. Ini tidak mengambil masa untuk membiasakan diri jika anda belum mempunyai pengalaman dalam meditasi.

3. Visualisasi

Langkah ketiga adalah di mana anda Bayangkan diri anda menyambung kepada tenaga Source. Saya sentiasa mengajar pesakit untuk menggambarkan aliran yang kuat tenaga murni yang mengalir melalui chakra bermula di kepala, atau Chakra Mahkota. Kemudian anda menggambarkan bahawa aliran tenaga kerana ia mengalir melalui chakra lain ie.e The Third Eye, The Tekak, The Heart, The Solar Plexus, dan Chakra Root.

4. Penempatan Tangan

Sebaik sahaja anda mula menggunakan tangan anda di tempat-tempat tertentu, tenaga penyembuhan akan mula mengalir melalui tangan anda.

Penempatan tangan pertama adalah di mana anda meletakkan kedua-dua tangan anda pada muka anda, dengan tapak tangan yang meliputi mata anda.

Penempatan tangan kedua adalah di atas kepala anda. Kami sedang bekerja pada Chakra Mahkota. Selepas beberapa sesi anda akan berasa semacam "maklum balas" dari kawasan ini.

Kedudukan tangan ketiga ialah di belakang kepala anda. Kedudukan yang betul harus mempunyai pergelangan tangan anda berhampiran tengkuk anda. Sekarang mengimbas semula bagi apa-apa pemindahan tenaga yang nyata berlaku.

Keempat, tangan anda diletakkan pada pipi anda. Anda harus cuba untuk menampung sebahagian daripada pipi anda yang paling dekat dengan telinga anda. Jari telunjuk anda hanya menyentuh hujung telinga anda.

Penempatan tangan terakhir hari ini, adalah pada jantung dan organ-organ dalaman yang lain. Letakkan tangan anda ke atas kawasan dada anda. Anda perlu meluangkan sedikit masa di sini menggambarkan live tenaga ki tulen melalui hati, paru-paru dan organ-organ lain. Ini adalah satu penempatan penting untuk mengembalikan keseimbangan keseluruhan dalam diri anda.

Walaupun menyalurkan tenaga murni ki melalui tangan anda ke dalam badan anda, anda mungkin mengalami sensasi seperti turun naik suhu atau "sibuk" perasaan hanya di bawah kulit anda. Ini semua adalah tanda-tanda yang baik, dengan cara yang ketara mengesahkan bahawa sesi penyembuhan reiki diri anda sebenarnya bekerja. Jangan berputus asa jika anda tidak merasa sensasi ini, ia boleh mengambil sedikit masa untuk menguasai seni. Badan anda akan juga naluri tahu semasa anda bekerja pada chakra mana penyembuhan tambahan diperlukan, anda akan rasa ketidakseimbangan dan anda akan tahu untuk menghabiskan lebih banyak masa di kawasan tertentu badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar