Rabu, 04 November 2015

Cara semulajadi untuk Kemudahan Demam Pagi

Cara semulajadi untuk Kemudahan Demam Pagi

Awal kehamilan adalah kedua-dua yang menarik dan sukar. Terdapat banyak perubahan yang berlaku, maklumat baru yang begitu banyak untuk mendapatkan kepala anda sekitar, dan banyak emosi berjalan melalui fikiran anda semua dalam ruang yang singkat.

Ditambah adalah hakikat bahawa ramai pasangan membuat keputusan untuk tidak memberitahu dunia berita gembira mereka terus, dengan banyak memilih untuk menunggu sehingga selepas imbasan pertama sebelum mereka mendedahkan semua. Dan apabila anda mengalami demam pagi, yang rahsia menjadi jauh lebih sukar untuk kita sembunyikan. Ia boleh menjadi begitu sukar untuk meneruskan rutin biasa anda apabila semua yang anda mahu lakukan adalah curl ke dalam bola dan tidur, dan apabila anda tidak boleh memberitahu sesiapa ada sedikit simpati juga! Tetapi tidak takut. Terdapat banyak cara yang demam pagi boleh dirawat secara semula jadi, dan banyak ubat usia tua yang puluhan wanita mendapati untuk memberikan kelegaan dan ketenangan. Berikut adalah beberapa ubat semula jadi untuk demam pagi yang boleh anda cuba.

Vitamin

Bidan anda akan mencadangkan anda mengambil multi-vitamin untuk meningkatkan bekalan asid folik (penting untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi yang sihat) dan untuk menambah vitamin dan mineral lain dalam badan. Vitamin B6 khususnya telah dikenali untuk membantu gejala kemudahan demam pagi, jadi bercakap dengan doktor anda tentang mengambil dos yang betul untuk anda. Begitu juga, sesetengah wanita bersumpah dengan magnesium untuk demam pagi juga, dan kajian menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan mineral ini boleh membantu. Jika anda kekurangan, ia boleh menjadi sukar untuk meningkatkan tahap melalui pemakanan sahaja, jadi makanan tambahan mungkin idea yang baik. Jika tidak, mencari makanan seperti sayur-sayuran laut, rumpai laut dan nettles jika anda boleh menemui mereka. Makanan yang kaya dengan B6 termasuk pisang, kacang, kacang hijau, lobak merah, kubis bunga, kentang, daging tanpa lemak dan ikan. Bukan diet yang tidak baik untuk bayi yang semakin meningkat pula!

Makan dengan baik

Seorang yang baik, pemakanan yang seimbang adalah penting apabila anda hamil, tetapi lebih-lebih lagi jika demam pagi menjadi masalah. Anda mungkin membangunkan disukai kepada makanan tertentu, yang boleh membuat makan dengan baik sedikit rumit kadang-kadang (terutamanya jika semua yang anda makan mewah adalah makanan segera berminyak!) Tetapi ia adalah penting untuk cuba untuk makan dan juga yang mungkin. Ia juga merupakan idea yang baik untuk makan dalam jumlah yang kecil sebagai kerap yang anda boleh, kerana ramai wanita melaporkan kelaparan memburukkan lagi gejala mereka. Pastikan buah-buahan kering, keropok atau biskut kering dengan anda pada setiap masa di minum air yang banyak juga. Jangan bimbang terlalu banyak tentang apa yang anda makan jika anda benar-benar berasa tidak sihat, kerana bayi akan mengambil nutrien yang diperlukan untuk membangunkan tidak kira apa. Dan jika anda mengambil multi-vitamin yang baik badan anda akan hilang menambah bekalan OK untuk seketika.

Peppermint, Lemon, Halia

Tidak syak lagi anda telah pun dimaklumkan tentang ketiga-tiga bahan-bahan super, atau anda telah membaca di tempat kuasa penyembuhan. Dan seperti yang begitu ramai wanita bersumpah dengan mereka untuk membantu gejala kemudahan demam pagi, ia tidak boleh menyakiti untuk memberi mereka pergi. Peppermint boleh diminum sebagai teh, atau dihisap dalam bentuk gula-gula dan begitu murah dan mudah untuk mendapatkan. Begitu juga, lemon boleh diminum atau dihidu untuk melegakan gejala. Dan halia telah lama terkenal dengan ia pemanasan, menenangkan hartanah. Untuk meningkatkan dua kali, cuba limau dan halia teh atau air diselitkan, malah biskut halia.

Terapi Alternatif

Banyak wanita mengambil kepada profesional untuk membantu meringankan penderitaan dan rasa loya, dan banyak keamanan melalui amalan akutekanan, akupunktur dan refleksologi. Sebelum anda pergi, kita lihat dalam talian di terapi yang pakar dalam merawat wanita hamil.

- Akutekanan untuk demam pagi biasanya bertujuan untuk pergelangan tangan dan kerja-kerja pada prinsip-prinsip mengenakan tekanan dengan tempat tertentu. Anda boleh membeli band pergelangan tangan (juga digunakan untuk penyakit perjalanan) untuk tujuan ini.

- Akupunktur adalah amalan menggunakan jarum pada kulit dan ia boleh membantu menyesuaikan diri dengan perubahan besar yang berlaku di dalam badan semasa lonjakan hormon yang dianggap menyebabkan demam pagi.

- Refleksologi melibatkan mengurut kawasan tertentu badan (kaki, kaki yang lebih rendah, tangan, muka dan telinga) untuk mengurangkan tanda-tanda tekanan, kesakitan dan gejala-gejala lain. Morning sickness boleh susut dengan refleksologi, walaupun pada mulanya sesetengah wanita melaporkan semakin teruk gejala langsung selepas rawatan.

Latihan

Mengekalkan rutin senaman yang kerap semasa anda rasa begitu buruk ada tugas yang mudah, dan pada minggu-minggu awal, anda mungkin tidak dapat berbuat banyak pada semua. Cuba untuk sekurang-kurangnya keluar ke udara segar untuk berjalan kaki yang singkat jika anda boleh, dan apabila anda kuat anda boleh melihat lain-lain bentuk senaman yang terlalu. Renang adalah indah untuk semasa hamil, seperti yoga pranatal atau pilates. Senaman yang kerap boleh membantu untuk mengurangkan perasaan tekanan, keletihan dan sakit belakang juga, jadi ia cukup berbaloi mengambil sedikit masa untuk diri anda semasa kehamilan anda.

Rehat Rehat Rehat

Kadang-kadang semua yang benar-benar akan membuat perbezaan yang tidur dan tidur di luar. Dapatkan tidur yang nyenyak jika anda boleh dan cuba untuk berehat apabila badan anda memberitahu anda ia memerlukannya. Jika anda mendapati mematikan sukar mencuba beberapa meditasi sebelum anda menyerah, atau beberapa senaman ringan yang dikenali untuk membantu membantu tidur yang lebih baik.

Kadang-kadang demam pagi adalah sedikit lebih teruk, dan ia adalah bernilai mengetahui tanda-tanda untuk melihat keluar untuk jika anda berfikir bahawa anda mengalami lebih sedikit daripada biasa. Jika anda mengalami:

- Air kencing berwarna gelap, atau tiada air kencing untuk lebih daripada 8 jam
- Tidak dapat menyimpan makanan atau air ke bawah untuk 24 jam
- Rasa lemah, pening atau pengsan
- Sakit perut
- suhu tinggi
- Membaling darah

maka anda perlu bercakap dengan doktor anda dengan segera. Jangan menderita dalam silence- mengambil bantuan apabila ia ditawarkan, dan jika anda perlu, mendedahkan kehamilan anda kepada satu atau dua orang yang cukup untuk anda berdekatan dengan membantu.

Kebanyakan wanita mendapati bahawa demam pagi memudahkan selepas 12 minggu pertama kehamilan, jadi tergantung di sana jika anda boleh- mudah-mudahan anda tidak lama lagi akan mekar juga!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar