Rabu, 04 November 2015

Got Tekanan? Ada Masalah? Dapatkan Reiki!

Got Tekanan? Ada Masalah? Dapatkan Reiki!

Apabila Dr Oz memberitahu penonton untuk mencuba Reiki kembali pada tahun 2010, pelajar dan pengamal Reiki di mana-mana bergembira! Bukan kerana kita memerlukan dia atau sesiapa sahaja untuk menyokong reiki, tetapi kerana dia disahkan apa yang kita telah dikenali selama ini. Reiki berfungsi! Sesetengah orang terjebak dalam ilmu dan statistik mengapa atau bagaimana ia berfungsi. Tetapi ada satu perkara yang paling penting yang kita gunakan setiap hari seperti internet, ketuhar gelombang mikro dan telefon bimbit bekerja dan kita tidak tahu mengapa. Dan kita benar-benar tidak peduli bagaimana ia berfungsi; kami hanya gembira ia. Saya rasa yang sama tentang reiki!

Beribu-ribu tahun orang telah menggunakan holistik dan alternatif rawatan perubatan untuk minda, badan, dan kesihatan jiwa. Budaya kuno bergantung kepada alat-alat seperti herba, yoga, makanan, meditasi, dan rohani dan tangan di penyembuhan untuk kesihatan dan kesejahteraan.

Namun di zaman moden, amalan-amalan ini telah diabaikan dalam perubatan Barat walaupun ramai terapi holistik seperti akupunktur, herba, qi gong dan yoga biasanya digunakan di Timur. Institut Kebangsaan Kesihatan melaporkan bahawa hampir 40% orang dewasa dilaporkan menggunakan CAM (perubatan percuma atau alternatif) dalam bentuk tertentu, namun beberapa orang masih teragak-agak untuk mencuba terapi holistik atau CAM tanpa sokongan daripada doktor mereka.

Reiki (disebut sinar-utama) adalah bentuk yang mudah dan berkesan tangan pada penyembuhan yang menggunakan tenaga untuk membantu membubarkan masalah dalam badan, minda dan semangat. Ia adalah satu pendekatan semula jadi untuk penyembuhan yang selamat, lembut dan tidak invasif.

Budaya kuno, termasuk Jepun, Cina, India, dan Mesir percaya bahawa tenaga kehidupan mengalir melalui badan, yang sangat memberi kesan kepada badan kita, minda dan emosi. Kajian terkini menyarankan bahawa tenaga tidak melanjutkan sepanjang dan di luar badan fizikal. Gangguan atau ketidakseimbangan dalam alirannya menyebabkan penyakit fizikal, mental dan emosi. Reiki menangani ketidakseimbangan ini untuk menyokong kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan.

Reiki adalah berguna dalam melepaskan sekatan tenaga, dan kembali tubuh untuk, keadaan semula jadi yang seimbang. Reiki menghasilkan rasa kerehatan dan kesejahteraan, dan menyediakan pengurangan kesakitan dan penyembuhan fizikal yang pesat.

10 sebab-sebab mengapa orang menggunakan reiki

1) Pelepasan kesakitan fizikal

2) Relaksasi dan kehilangan tekanan

3) Buang sekatan tenaga

4) Keselesaan penyakit kronik atau tidak boleh diubati seperti kanser

5) Memudahkan pertumbuhan rohani, mental dan emosi

6) Rasa kegembiraan dan ketenangan fikiran

7) Meningkatkan tidur

8) Meningkatkan tenaga fizikal

9) Lepaskan emosi tidak selesa

10) Mengekalkan kesihatan secara keseluruhan dan kesejahteraan

Reiki adalah satu bentuk hebat serba penyembuhan yang boleh digunakan untuk sesiapa yang mempunyai apa-apa jenis penyakit. Sebagai contoh, orang menerima reiki sebelum dan atau selepas pembedahan untuk hasil penyembuhan yang lebih baik. Pesakit kanser mendapatkan reiki untuk melegakan kesan-kesan sampingan kemoterapi dan radiasi. Ia juga boleh dilakukan sendiri secara langsung atau secara jarak jauh.

Ia kini sedang dilakukan di hospital-hospital, pada pesakit kanser, hospis, spa dan pusat kesihatan di seluruh negara dan di seluruh dunia. Ia boleh digunakan secara bersendirian atau dalam kombinasi dengan ubat-ubatan tradisional.

Anda juga boleh belajar untuk melakukan reiki untuk diri sendiri dengan mengambil kursus latihan dari reiki tuan / guru. Mempertimbangkan untuk mencuba reiki untuk diri sendiri dan menemui semua cara ia boleh meningkatkan kehidupan anda. Sebaik sahaja anda telah menjalani rawatan, anda tidak akan peduli kenapa ia berfungsi sama ada! Anda pasti akan menyukai menenangkan, berehat, memupuk perasaan reiki lebur masalah anda seperti berada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar