Rabu, 04 November 2015

Minyak Essential Latar Belakang dan Kegunaan

Minyak Essential Latar Belakang dan Kegunaan

Minyak pati adalah cecair pekat mengandungi sebatian aroma tumbuh-tumbuhan. Minyak adalah "penting" dalam erti kata bahawa ia mengandungi keharuman kilang yang ia diambil dari.

Minyak pati diekstrak oleh penyulingan, dengan menggunakan wap. Proses lain termasuk ungkapan atau pengekstrakan pelarut. Ia digunakan dalam minyak wangi, kosmetik, dan sabun, untuk perisa makanan dan minuman, dan untuk menambah aroma untuk kemenyan dan pembersihan produk.

Minyak ini telah digunakan secara perubatan sepanjang sejarah. Aplikasi perubatan yang dicadangkan oleh mereka yang menjual minyak perubatan terdiri daripada rawatan kulit untuk rawatan kanser dan sering berdasarkan akaun sejarah untuk kegunaan minyak pati untuk tujuan ini. Tuntutan untuk penggunaan rawatan perubatan, dan rawatan kanser khususnya, kini tertakluk kepada peraturan.

Oleh kerana penggunaan minyak pati telah menurun dalam perubatan moden, seseorang itu perlu menggunakan buku teks yang lebih tua untuk banyak maklumat mengenai use.Interest mereka dalam minyak pati telah pulih semula dalam beberapa dekad kebelakangan dengan populariti aromaterapi, perubatan alternatif yang mendakwa bahawa minyak ini dan sebatian aromatik lain telah menyembuhkan kesan. Minyak dicairkan dalam minyak pembawa dan digunakan dalam urut, disebarkan di udara dengan nebulizer a, dipanaskan atas api lilin, atau dibakar sebagai kemenyan.

Penyulingan:

Hari ini, minyak pati yang paling biasa - seperti lavender, peppermint, dan kayu putih - yang suling. Bahan tumbuhan mentah, yang terdiri daripada bunga, daun, kayu, kulit kayu, akar, biji, atau kulit, diletakkan dalam alembik (radas penyulingan) di atas air. Seperti air dipanaskan, stim melalui bahan tumbuhan, vaporizing sebatian. Wap kemudian mengalir melalui gegelung, di mana mereka memeluwap semula kepada cecair, yang kemudian dikumpulkan dalam kapal yang menerima.

Kebanyakan minyak suling dalam proses tunggal. Air recondensed dikenali sebagai hydrosol, hydrolat, sulingan herba atau intipati air kilang, biasanya dijual sebagai produk lain wangi. Hydrosols popular adalah air mawar, air lavender, lemon balsem, clary bijaksana dan air bunga limau. Penggunaan sulingan herba dalam kosmetik semakin meningkat. Sesetengah hydrosols tumbuhan mempunyai bau yang tidak menyenangkan dan oleh itu tidak dijual.

Minyak kayu putih:

Minyak pati yang paling terkenal di seluruh dunia mungkin minyak kayu putih, yang dihasilkan dari daun Eucalyptus globulus. Minyak kayu putih wap suling digunakan di seluruh Asia, Afrika, Amerika Latin dan Amerika Selatan sebagai pembersihan utama / agen membasmi kuman ditambah ke soaped mop dan perkhidmatan pencucian countertop penyelesaian; ia juga mempunyai ciri-ciri kawalan haiwan perosak serangga dan terhad. Walau bagaimanapun, terdapat beratus-ratus spesis kayu putih, dan mungkin beberapa puluhan digunakan untuk pelbagai takat sebagai sumber minyak pati. Bukan sahaja produk spesies yang berbeza berbeza dalam ciri-ciri dan kesan, tetapi juga produk-produk dari pokok yang sama boleh berbeza-beza sangat.

Urut:

Kesan terapeutik minyak pati ini apabila digabungkan dengan kuasa sentuhan, menghidupkan anatomi dan melanjutkan lagi keseluruhan kesejahteraan. Apabila menggunakan minyak pati untuk tujuan urutan, ia adalah dinasihatkan bahawa ia dicairkan dengan minyak pembawa. Ia adalah terlalu kuat untuk digunakan dengan sendirinya. Perkadaran yang berbeza perlu dirancang untuk orang umur yang berbeza, jenis kulit, dan lain-lain Bagi kanak-kanak, kandungan dinasihatkan minyak pati setiap auns adalah 6 turun. Apabila membeli-belah untuk minyak urut, seseorang akan dapat melihat koleksi besar siap aromaterapi minyak urut & losyen. Ini boleh dibeli daripada penjual yang mempunyai reputasi yang baik selepas memeriksa kandungan juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar