Rabu, 04 November 2015

Marijuana Perubatan Papar kepada Bantuan Pesakit Dengan Penyakit Crohn

Marijuana Perubatan Papar kepada Bantuan Pesakit Dengan Penyakit Crohn

Marijuana Semoga Bantuan dengan Penyakit Crohn

Penyakit Crohn adalah penyakit radang yang menyebabkan sistem imun badan untuk menyerang bahagian yang sihat dan sel-sel saluran gastrousus seseorang. Ini menyebabkan keradangan, yang boleh membawa kepada beberapa gejala termasuk sakit perut, demam, pendarahan rektum, penurunan berat badan, fistulas, cirit-birit, dan banyak lagi. Crohn adalah penyakit malang yang memberi kesan kepada ramai.

Kajian menunjukkan Ganja Membantu dengan Masalah GI

Mujurlah, satu kajian klinikal baru keluar dalam Farmakologi dan Institut Kesihatan menunjukkan mungkin ada cara yang baru dan berkesan untuk merawat penyakit Crohn dengan penggunaan ganja perubatan. Kajian ini sebenarnya menunjukkan bahawa ganja adalah berkesan dalam membantu mereka yang menghidap penyakit ini. Para penyelidik telah mendapati bahawa ganja adalah berguna dalam membantu untuk mengurangkan keradangan usus, dan ia terbukti membantu dengan ini Taw dan penyakit-penyakit lain yang serupa.

Penyakit Crohn adalah keadaan yang kronik, dan ini bermakna bahawa apabila seseorang mengatakan, dia mengatakan untuk hidup. Walau bagaimanapun, penyakit ini boleh pergi ke pengampunan, dan semasa tempoh-tempoh, pesakit mungkin tidak mengalami apa-apa gejala. Mereka kadang-kadang akan mempunyai "up suar" penyakit. Walaupun tidak ada ubat yang pasti penyakit ini, ini dan lain-lain kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa bukan sahaja boleh ganja bantuan dengan keradangan dan kesakitan, ia juga boleh membantu untuk mencapai pengampunan penuh dengan penyakit ini.

Sudah tentu, sebelum pesakit menjadi terlalu teruja dengan berita ini, mereka perlu ingat bahawa ia masih agak awal, dan banyak daripada laporan adalah anekdot. Gastroenterologi dan Hepatologi Klinikal menerbitkan satu kajian yang mengkaji kesan-kesan yang menggunakan ganja perubatan telah pada pesakit dengan penyakit Crohn. Kajian ini mempunyai hanya dua puluh satu mata pelajaran, tetapi ia menunjukkan bahawa ganja itu mampu untuk merawat gejala-gejala dalam kebanyakan pesakit, dan lain-lain mempunyai sembuh sepenuhnya.

Kajian ini melibatkan sebelas mata pelajaran yang dapat mengambil dua sendi ganja perubatan setiap hari untuk tempoh enam puluh hari. Yang lain sepuluh pesakit kumpulan plasebo. Daripada sebelas pesakit yang menggunakan ganja, lima mempunyai remisi lengkap tanda-tanda mereka dan dapat meningkatkan tidur mereka serta meningkatkan selera makan mereka. Sepuluh daripada sebelas yang dicapai sekurang-kurangnya beberapa unsur tindak balas klinikal positif daripada menggunakan dadah.

Walaupun penyakit Crohn tidak mempunyai penawar - penghapusan bukan penawar sebenar - ia menunjukkan bahawa masih ada harapan dan janji untuk pesakit yang menghidap penyakit ini. Penambahan ganja kepada rawatan perubatan mereka juga boleh menjadi cara untuk membantu mereka menangani penyakit mereka.

Kira-kira setengah juta orang di Amerika Syarikat mengalami penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar