Rabu, 04 November 2015

Osteopati: Healing Touch atau perdukunan?

Osteopati: Healing Touch atau perdukunan?

"Osteopaths adalah penyamar!" Kita semua pernah mendengar yang menyatakan oleh bukan orang yang beriman masuk osteopati. Mengapa? Sebab yang paling besar adalah kekurangan pemahaman tentang apa osteopaths jangan dan jangan tidak. Pakar-pakar perubatan Osteopathic mempunyai tahap latihan sama dengan doktor perubatan. Tetapi ramai orang yang tidak biasa dengan kerja-kerja doktor osteopati sangsi dengan kelayakan mereka dan kecekapan mereka.

Media tidak apa-apa untuk meredakan ketakutan. Oleh kerana penelitian cawangan ini perubatan ternyata bahawa osteopati mempunyai lebih daripada bahagian yang wajar daripada osteopaths yang menggunakan amalan yang meragukan. Oleh itu, orang yang boleh mendapat manfaat daripada perkhidmatan seorang doktor osteopati sering mengelakkan mencari osteopati yang.

Apakah penyelesaian? Pertama, pengetahuan adalah kuasa. Memahami sejarah osteopati boleh menjadi bantuan yang pasti dalam menghapuskan mitos yang mengelilingi cabang perubatan.

Osteopati: a Sejarah Ringkas

Andrew Taylor Masih, MD menyatakan prinsip-prinsip osteopati pada 1874. Osteopathy ketika itu di peringkat awal. Sebagai seorang doktor perubatan, Andrew Masih percaya bahawa pelbagai penyakit telah berakar umbi inthe gangguan mudah atau gangguan saraf dan bekalan darah. Kerana mereka adalah disebabkan oleh gangguan, gangguan atau blok, Dr. Masih percaya bahawa keadaan yang sama boleh susut atau dirawat dengan manipulasi apa sahaja yang telah terganggu, gila, diganggu atau dipindahkan. Yang termasuk: tulang, saraf, dan otot. Satu kajian Dr. Masih yang agak kaedah ortodoks menerangkan berjabat tangan kanak-kanak untuk menghentikan apa-apa syarat: demam berdarah, pantat, difteria, dan menyembuhkan batuk kokol.

Dr. Masih tidak penyokong amalan dadah beliau saw yang digunakan pada lewat 1800-an. Ia melihat juga pembedahan sebagai cubaan terakhir untuk menyelamatkan pesakit.

Seperti ramai rakan-rakan hari ini, Dr. Masih dianggap sebagai sedikit dukun dan sebagainya reputasi yang telah melanda osteopaths kompeten selama dua abad bermula.

Walaupun keraguan orang ramai terhadap teori-teorinya, Dr. Masih mengasaskan sekolah perubatan osteopathic yang pertama pada tahun 1892 di bandar Kirksville, Missouri.

Osteopati Hari ini

Sebagai osteopati dibangunkan sebagai cabang perubatan ia secara beransur-ansur dimasukkan ke dalam teknik penjagaan kesihatan. Hari ini, kecuali penekanan ditambah pada diagnosis melalui rangka kerja otot, skop osteopati ini adalah sama dengan ubat-ubatan lain.

Kedua-dua bilangan pengamal perubatan yang menggunakan beberapa bentuk rawatan manipulasi osteopathic dan sejauh mana mereka menggunakan osteopati malangnya telah semakin berkurangan. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa sebab penolakan mungkin terletak pada hakikat bahawa osteopaths telah ironinya menjadi lebih seperti doktor-perubatan rawatan kumpulan yang menyebabkan mereka berpisah dengan mereka di tempat pertama.

Kelayakan Osteopathic

Untuk layak sebagai osteopati, anda memerlukan empat hingga lima tahun ijazah study- yang sama seperti pra-med. Perbezaan antara kajian ini dan ijazah perubatan biasa ialah osteopati memerlukan perhatian yang lebih kepada anatomi dan kawasan otot. Kursus ini merangkumi lebih daripada seribu jam latihan dalam teknik osteopathic.

Osteopaths mestilah ahli berdaftar dalam kedudukan yang baik Majlis Osteopathic Umum menyatakan bahawa doktor selamat boleh merujuk pesakit kepada osteopaths berdaftar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar