Rabu, 04 November 2015

Kesejahteraan Mudah

Kesejahteraan Mudah

Apabila saya berada di sekolah gred menunggu bas untuk datang dan membawa saya ke sekolah, saya masih ingat mengadu kepada ibu saya yang saya mahu ia sudah Jumaat. Dia berkata, "Tunggu sehingga anda 21; mereka semua terbang oleh." Sebagai seorang kanak-kanak biasa, saya bergolek mata saya apa yang seolah-olah purba Ibu saya (ketika itu berumur 30-an) mempunyai untuk mengatakan. Tahu tak? Saya kini mempunyai kebijaksanaan untuk mengetahui dia adalah betul.

Hari yang terbang oleh sama ada kita suka atau tidak. Jadi mengapa tidak membuat sebahagian besar hari-hari kami dan seperti mereka dan pengalaman kami lebih sedikit setiap hari? Bagaimana jika berubah tumpuan kita, sikap dan pandangan yang dibuat perbezaan yang paling besar? Oleh kerana ia biasanya tidak.

Bagaimana jika anda boleh menukar fikiran anda dan sedar bahawa keadaan semasa anda adalah sementara? Bagaimana jika anda berhenti mengunjurkan negatif ke masa depan anda? Bagaimana jika anda berhenti menonton dan mendengar berita? Bagaimana jika yang optimis dan memberi tumpuan kepada dan bergerak ke arah kesihatan dan matlamat yang anda ingin menjadi lebih mudah lebih banyak anda melakukannya? Bagaimana atlet cemerlang dalam apa yang mereka lakukan? Amalan, amalan, amalan - dan jurulatih dan satu pasukan dan peminat ...

Berikut adalah satu contoh. Satu responden kaji selidik saya berkata dia suka video saya tetapi mendapati maklumat yang hangat. Tekaan saya adalah bahawa dia tidak turun e-book percuma yang memberikan arahan langkah demi langkah. Tetapi katakan dia memuat turun, tetapi hanya telah terlalu banyak berlaku dalam hidupnya dan mendapati sukar untuk tidak kembali kepada tabiat lama. Yang mudah untuk dilakukan.

Apabila anda mahu untuk membuat perubahan dalam hidup anda, apa yang harus anda lakukan? Buat pelan dan konsisten berpegang kepada sehingga anda mencapai matlamat anda. Juga, anda perlu membuat perubahan yang perlu untuk rancangan untuk menampung apa yang berlaku dalam hidup anda.

Yang sama adalah benar untuk gejala kini dikaitkan dengan ADHD penyembuhan. Video yang dibentangkan gambaran yang lebih besar bagaimana meme ADHD telah menjadi. Ia mengambil masa beberapa tahun dan sistem untuk membuat meme itu. Ia tidak akan berubah dalam sekelip mata juga bukan tanggungjawab mana-mana satu orang untuk mengubahnya. Ia hanya maklumat. Kami semua dalam ini bersama-sama. Apa yang anda lakukan dengan maklumat yang terpulang kepada anda.

Cadangan saya adalah untuk memulakan dengan satu perkara. Mula dengan isu yang menyebabkan paling kecewa untuk anda, anak anda dan keluarga anda. Memberi tumpuan kepada penyembuhan isu yang sehingga ia hilang atau diurus sebagai semula jadi yang mungkin. Kemudian sebagai gerak hati anda memandu anda, menangani isu lain, dan sebagainya. Jika ia melibatkan ahli keluarga yang lain, membuat setiap perubahan keputusan keluarga yang semua orang boleh membeli. Apabila semua orang tahu MENGAPA sesuatu adalah idea yang baik walaupun apa yang "orang lain" lakukan, mereka mungkin melihat nilai dalam perubahan itu yang kemudiannya memberi inspirasi kepada mereka untuk berpegang dengannya.

Setiap orang, termasuk kanak-kanak, mempunyai kepercayaan yang menolak tingkah laku mereka. Jika anda boleh mendapatkan dengan kepercayaan yang mendorong tingkah laku masalah dan mendapatkan mereka untuk merangka semula itu, yang dinamakan bimbingan dan ia boleh bekerja keajaiban dengan keputusan yang baru. Sila lihat pada post saya sebelum ini untuk contoh.

Jika anda memerlukan bantuan, mendapatkan sokongan. Anda tidak perlu melakukannya secara sendirian. Hidup akan bergerak ke hadapan samada anda di atas kapal sebagai pesimis atau optimis. Mengapa tidak membuat pengalaman anda sebagai gembira yang anda boleh. Perubahan adalah sesuatu yang pasti jadi mengharapkan keajaiban kerana semuanya adalah sementara dan Allah di mana-mana.

Menikmati rahmat tak terhingga!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar