Rabu, 04 November 2015

Bagaimana Untuk Berurusan Dengan Tekanan Darah semulajadi

Bagaimana Untuk Berurusan Dengan Tekanan Darah semulajadi

Seperti Persatuan Jantung Amerika, berhampiran dengan satu daripada tiga rakyat Amerika mengalami tekanan darah tinggi. Kebanyakan orang tidak sedar pun bahawa mereka mengalami ia kerana ia adalah jenis penyakit yang tidak mempunyai gejala yang jelas.

Tekanan darah tinggi juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi dan orang boleh pergi tahun dengan tidak tahu bahawa mereka mempunyai penyakit tertentu. Terdapat banyak ubat-ubatan tekanan darah tinggi hari ini yang boleh menjaga masalah ini dengan cara yang berkesan.

Gejala umum tekanan darah tinggi adalah jampi pening atau sekali-sekala pening. Sakit kepala atau hidung berdarah juga tanda-tanda tekanan darah tinggi. Tidak ada sebab tunggal yang boleh dikenal pasti sebagai punca tekanan darah tinggi. Gabungan aspek-aspek tertentu boleh menyebabkan tekanan darah tinggi. Berat badan dan kekurangan aktiviti adalah satu faktor manakala penggunaan nikotin dan tekanan adalah satu lagi.

Pengambilan natrium dan kalium boleh menyebabkan tekanan darah tinggi. Pengambilan alkohol adalah satu lagi faktor penting semasa umur dan sejarah keluarga memainkan peranan yang besar dalam mewarisi penyakit ini.

Tekanan darah tinggi boleh digerakkan oleh penyakit lazim seperti tiroid, masalah buah pinggang, ketidakseimbangan hormon, penggunaan ubat-ubatan tertentu, pil perancang, likuoris dan lain-lain

Ubat tekanan darah tinggi telah muncul dari seluruh pelusuk perubatan serta ubat hati. Terdapat beberapa perubahan yang akan dibuat dalam gaya hidup seseorang untuk menangani tekanan darah tinggi. Rawatan rumah dan ubat semula jadi yang berguna untuk memerangi tekanan darah tinggi pada peringkat awal jika salah mengenalinya. Kita harus sentiasa berunding dengan doktor mereka sebelum mengambil atau menggunakan apa-apa remedi.

Rawatan rumah boleh digunakan untuk melawan tekanan dengan memutar ke dapur seseorang. Bawang putih diketahui mempunyai beberapa ciri-ciri perubatan dan makanan tambahan bawang putih mengurangkan tekanan darah tinggi. Serbuk bawang putih juga digunakan oleh klinik untuk menampung keperluan pesakit di peringkat awal tekanan. Bawang putih mengurangkan pembekuan darah dan mempunyai kesan yang sama bahawa aspirin mempunyai. Ia menipis darah. Satu titik yang akan dibuat di sini adalah penggunaan bawang putih mesti dihentikan jika ada yang akan menjalani atau telah menjalani pembedahan.

Satu lagi ubat untuk tekanan hawthorn. Hawthorn adalah herba yang digunakan oleh pengamal herba yang terkenal untuk memerangi tekanan. Minyak ikan merupakan ubat disyorkan untuk tekanan kerana asid docohexaenoic atau DHA dalam minyak ikan dikenali untuk mengurangkan tekanan darah tinggi

Asid folik adalah sangat disyorkan kerana ia meningkatkan pengeluaran sel-sel darah merah. Beberapa ubat-ubat tekanan seperti berada di sana untuk satu untuk menjaga tekanan darah tinggi. Jika seseorang menyedari penyakit ini tertentu dalam masa, ubat tekanan yang dinyatakan di atas boleh pergi jauh dalam menjaga tekanan. Oleh kerana ia juga adalah penyakit yang boleh genetik, seseorang mesti mengambil segala langkah untuk menangani dalam masa. Gaya hidup dan faktor-faktor tekanan adalah punca utama tekanan darah tinggi.

Bersantai dan meditasi bersama-sama dengan beberapa amalan alternatif lain boleh menyembuhkan tekanan darah tinggi dari akar memastikan generasi akan datang anda untuk melakukan mewarisi daripada anda. Bersenam dan tabiat pemakanan yang betul adalah sangat penting dalam mengekalkan tahap optimum tekanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar