Rabu, 04 November 2015

Motion Sickness Penyembuhan: Motion Sickness Relief Dan Rawatan

Motion Sickness Penyembuhan: Motion Sickness Relief Dan Rawatan

Melangkah ke laut di atas kapal layar baru anda boleh menjadi satu pengalaman yang menarik. Bukan sahaja anda akan menggunakan bot baru anda, anda juga akan dapat menikmati pemandangan menakjubkan dari salah satu keajaiban alam semula jadi di bumi. Pengalaman ini masih boleh bermaksud satu pengalaman yang dahsyat bagi orang yang mengalami mabuk perjalanan.

Mabuk boleh membuat hidup seseorang sengsara. Walaupun tidak masalah jangka panjang, ia boleh menyebabkan masalah yang tidak perlu. Seseorang yang mengalami mabuk cenderung untuk berasa loya, mengalami peluh sejuk, penglihatan kabur, muntah-muntah dan dalam hal orang tua, boleh menyebabkan kekeliruan mental.

Masalahnya terletak pada saraf deria orang itu di mana saraf menghantar isyarat bercampur-campur ke otak yang memberi kesan kepada rasa orang itu kira-kira. Ini boleh berlaku bukan sahaja dalam kereta, tetapi juga dalam keretapi, kapal terbang dan bot atau kapal perlawanan.

Rawatan Penyakit Motion Asli

Sama ada seseorang itu kira-kira untuk pergi menaiki kereta atau menaiki bot, terdapat beberapa cara yang mereka boleh menikmati perjalanan tanpa perlu mengambil mana-mana atau over-the-kaunter ubat-ubatan yang ditetapkan. Cara terbaik untuk mencegah mabuk adalah untuk mengelakkan ia semasa permulaan sijil yang seseorang boleh lakukan dengan hanya duduk atau berbaring di kawasan di mana pergerakan sekurang-kurangnya. Bagi mereka yang pergi untuk menaiki kereta, kita boleh meletakkan kepala mereka untuk sandaran kepala atau duduk di hadapan kerana terdapat kurang gerakan di hadapan berbanding di belakang.

Mereka yang akan menaiki bot boleh memilih untuk pergi dalam kabin sehingga perahu itu telah datang kepada noktah atau sampai ke destinasi. Ia juga adalah yang terbaik untuk mengelakkan makan berlebihan atau mengambil alkohol semasa perjalanan keseluruhan. Bercakap kepada orang lain atau mendengar muzik yang lembut juga boleh menenangkan dan mengalihkan perhatian orang yang mengalami mabuk perjalanan.

Sesetengah rawatan semula jadi yang kita juga boleh gunakan adalah gelang tangan acupressure atau salap yang diperbuat daripada minyak semula jadi yang membantu mengurangkan gejala. Band Acupressure gunakan tekanan untuk mengurangkan gejala dan walaupun tidak ada bukti kukuh yang menunjukkan ini menjadi pasti berkesan, tiada kesan sampingan dan sesiapa sahaja boleh mencubanya.

Minyak herba adalah sangat disyorkan kerana ia tidak mengandungi sebarang bahan tambahan yang ubat yang paling preskripsi mempunyai, seperti antihistamin yang mungkin berbahaya kepada kesihatan seseorang. Ini rawatan minyak herba adalah mudah untuk memohon sebagai satu hanya boleh memohon beberapa titik, yang akan bekerja dengan baik untuk anak-anak dan kerana ini adalah semulajadi, kita juga boleh menggunakan mereka untuk menenangkan haiwan perjalanan mereka.

Artikel ini tidak boleh dianggap sebagai nasihat perubatan profesional. Bagi mereka yang mengalami kesukaran yang signifikan dengan mabuk mereka, adalah lebih baik untuk berunding dengan doktor anda untuk maklumat lanjut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar