Rabu, 04 November 2015

Di mana Adakah Breakthrough itu? A Penyembuhan Super yang terbang di bawah radar: Nano Curcumin

Di mana Adakah Breakthrough itu? A Penyembuhan Super yang terbang di bawah radar: Nano Curcumin

Bayangkan terdapat herba yang melawan kanser, penyakit jantung, kencing manis, artritis, Alzheimer, dan berpuluh-puluh penyakit lain berjaya dan tanpa kesan sampingan, tetapi hampir tiada siapa yang mengambil ubat dan tiada doktor menetapkan atau mengesyorkan ia. Bagaimana ia boleh bahawa "ubat yang paling penting dan paling serba boleh sepanjang masa," ini kerana beberapa pakar menggambarkannya, tidak blockbuster yang? Di bahagian-bahagian lain di dunia, orang menggunakan ia berjaya untuk beribu-ribu tahun, sifat-sifat yang hebat itu yang terkenal dan dipuji oleh doktor dan pesakit, dan kesan-kesan kesihatan didokumenkan dalam beratus-ratus kajian klinikal dan saintifik. Di Amerika Syarikat dan di Eropah, bagaimanapun, ubat adalah hampir terlepas pandang.

Saya bercakap tentang Curcumin, bahagian perubatan digunakan tumbuhan kunyit yang hidup subur terutamanya di Asia dan digunakan secara meluas di bahagian dunia sebagai rempah dan ubat. Beratus-ratus dan beratus-ratus kajian dan ujian membuktikan sifat-sifat luar biasa Curcumin. Tetapi setiap daripada kajian ini dengan sendirinya terlalu kecil untuk dipertimbangkan secara saintifik berkenaan dan dengan itu satu kejayaan perubatan Curcumin tidak berlaku. Hanya ujian klinikal yang besar dan jumlah sepadan besar wang dapat membantu Curcumin untuk akhirnya berjaya. Satu-satunya organisasi yang cukup pelarut untuk membiayai kajian ini, syarikat-syarikat farmaseutikal, tidak berminat. Kunyit / Curcumin adalah tumbuhan dan rempah purba, dan oleh itu tidak boleh dipatenkan. So Big Pharma tidak boleh menghidupkan Curcumin menjadi buku terlaris mahal dan eksklusif. Tiada peluang untuk membuat keuntungan yang besar diterjemahkan sewajarnya menjadi tidak berminat untuk membiayai ujian klinikal mahal.

Adakah Curcumin kehilangan masa depan sebagai perubatan semula jadi, murah, dan amat berkesan terhadap penyakit hampir semua berbahaya dan kronik sebelum ia dapat membuktikan potensi yang luar biasa? Sebelum ubat yang boleh mendapatkan di pasaran sebagai ubat rasmi, ia mesti diluluskan oleh yang berkuasa Pentadbiran Makanan dan Ubat-Ubatan (FDA), yang tidak hanya selepas ujian klinikal yang luas. Bahawa berjuta-juta orang telah mengambil Curcumin berjaya dan tanpa apa-apa kesan sampingan yang serius selama kira-kira 5000 tahun tidak mengira birokrat.

Apa yang tidak mengira sama ada adalah bahawa terdapat satu Curcumin di pasaran yang menghapuskan kelemahan yang kekal ubat yang akhirnya dan selama-lamanya. Curcumin tidak larut dalam air dan oleh itu adalah tidak diproses oleh badan; sebahagian besar daripada bahan yang baik meninggalkan sistem kami tanpa apa-apa kesan. Pengarang hampir setiap ujian klinikal mengadu tentang kelemahan ini, kerana ia secara drastik menyekat kejayaan penggunaan Curcumin. Semua percubaan oleh pengeluar farmaseutikal dan makanan tambahan untuk meningkatkan bioavailabiliti dipanggil Curcumin hanya mempunyai kejayaan yang agak sederhana hingga sekarang.

Sekarang, changer permainan. Ia mengambil masa saintis Jerman dan Swiss hampir 30 tahun untuk membangunkan satu kaedah yang mengecut bahan ke sangat kecil 10 dan sejak baru-baru ini, walaupun 3-nanometer. Untuk mendapatkan gambar: 7000 daripada zarah nano selaras sebelah menyebelah mengambil ruang yang lebar hanya satu rambut manusia. Pada saiz ini, semua bahan-bahan menjadi larut air. Sekarang kita boleh menitis Curcumin dalam segelas air atau jus atau ke dalam minum pagi kegemaran. Itu sahaja sudah satu kejayaan, tetapi lebih revolusioner adalah kesan kesihatan: Curcumin, dari mana badan sehingga kini hanya boleh menyerap pecahan ciri-ciri perubatan berharga yang berpotensi, kini boleh menjadi hampir 100 peratus diserap. Curcumin telah menjadi bio-tersedia sepenuhnya. Dalam erti kata lain, kesan kesihatan yang bertambah banyak dan jumlah Curcumin dikurangkan.

Ujian klinikal pertama dengan yang baru Super-Curcumin menggariskan keterangan daripada doktor dan pesakit yang telah mencuba cecair Nano-Curcumin: buat kali pertama, Curcumin dapat dikesan dalam plasma darah dalam kuantiti yang besar walaupun jam selepas permohonan, tanda yang jelas bahawa Curcumin kini berlangsung kuasa perubatannya dengan keberkesanan yang tidak dipatuhi. Kronik pesakit yang telah sakit selama bertahun-tahun sering berasa lega selepas hanya beberapa hari, atau doktor mereka mencari penambahbaikan yang besar. Pesakit yang mengalami artritis, sebagai contoh, mengalami kesakitan yang kurang atau tidak sakit sama sekali selepas mengambil Nano Curcumin; bengkak turun atau hilang. Orang yang mempunyai psoriasis kehilangan gatal-gatal mereka, bahagian kulit yang terjejas mengecut nyata, dan mereka boleh tidur sepanjang malam lagi. Walaupun pesakit kanser dan doktor mereka melaporkan remisi menakjubkan. Senarai ini berterusan.

Adakah pendaraban diuji dan amat berkesan daripada bio-ketersediaan Nano-Curcumin akhirnya membantu meningkatkan populariti ubat ini? Adalah Curcumin akhirnya blockbuster yang? Tidak, tidak sama sekali. Masih komuniti saintifik dan perubatan menghadap salah satu cara yang paling mujarab untuk menangani hampir semua penyakit kronik utama atau, lebih baik, untuk menghalang mereka.

Manusia pula mempunyai penawar semula jadi, lebih serba boleh dan berkesan daripada semua ubat yang dikenali, ubat tanpa kesan sampingan yang teruk yang biasa. Bolehkah ia menjadi yang Nano-Curcumin adalah terlalu serba boleh, juga berkesan, dan terlalu murah untuk menarik doktor dan industri? Jika itu berlaku, maka ia adalah masa bahawa pengguna dan pesakit bangun dan memanfaatkan Nano Curcumin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar