Rabu, 04 November 2015

Manfaat buah delima - Bagaimana Ia Boleh Membantu Dengan 3 Penyakit Popular!

Manfaat buah delima - Bagaimana Ia Boleh Membantu Dengan 3 Penyakit Popular!

Hari ini saya akan bercakap mengenai manfaat buah delima dan bagaimana ia boleh membantu dengan 3 penyakit popular. Sekiranya anda tidak tahu delima adalah sejenis buah yang mempunyai warna merah gelap. Kebanyakan buah-buahan dengan warna gelap akan menjadi sangat baik untuk anda, kerana semua antioksidan.

Dalam satu kajian oleh Pusat Nutrisi Manusia di University of California Los Angeles penyelidik berbanding tahap antioksidan banyak minuman polifenol yang kaya. Jus yang mendapat tempat pertama adalah daripada buah ini.

Buah delima mempunyai lapisan luar yang keras sama dengan tembikai dan hanya di dalam atau biji yang boleh dimakan. Anda juga boleh meletakkan benih di atas salad untuk menambah rasa kepadanya.

Penyakit jantung

Salah satu masalah terbesar yang dihadapi oleh dunia adalah penyakit jantung. Malah ia nombor 1 pembunuh di Amerika. Terdapat satu kajian oleh American Institute of Cancer penyelidikan yang melibatkan 45 pesakit yang mempunyai penyakit jantung. Penyelidik membahagikan mereka ke dalam 2 kumpulan. 1 kumpulan minum 8 auns bendalir jus delima setiap hari selama 3 bulan dan kumpulan lain tidak. Hasilnya adalah bahawa kumpulan yang minum jus mempunyai aliran tamparan yang lebih baik ke jantung daripada kumpulan yang tidak.

Selain daripada meningkatkan aliran darah buah ini boleh mengurangkan pengerasan arteri serta stop plak daripada terbentuk di dalam arteri.

Diabetes

Diabetes adalah masalah besar yang sedang berkembang. Sehala buah ini membantu adalah disebabkan oleh tahap yang tinggi antioksidan yang melindungi lapisan dalam saluran darah dari kemusnahan yang membebaskan terapung menyebabkan glukosa.

Menurut kajian yang diterbitkan oleh British Journal of Nutrition jus dari buah-buahan ini boleh meningkatkan sensitiviti insulin dan mengurangkan risiko mendapat diabetes jenis 2. Terdapat juga beberapa kajian yang menunjukkan ia boleh mengurangkan keterukan penyakit hati yang menghidap diabetes dan juga kerosakan kepada sistem kardiovaskular.

Cancer

Jika itu tidak cukup buah ini boleh membantu dengan perkataan C yang menakutkan dan itu adalah kanser. Penyelidik di Universiti California telah mendapati bahawa jus buah ini menghalang sel-sel kanser daripada perjalanan dan ia boleh menyebabkan kematian sel.

Sebagai kesimpulan segala-galanya membeli buah-buahan ini dan mula memakannya. Selain daripada penyakit ini ia boleh membantu dengan tekanan darah, anti-penuaan, penjagaan kulit, sistem imun dan juga dengan perlindungan DNA. Terdapat benar-benar tan manfaat pornegranate lain dan anda juga boleh mendapatkan manfaat melalui diet tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar