Rabu, 04 November 2015

Faedah Kesihatan Blackberry Amazing

Faedah Kesihatan Blackberry Amazing

Warna gelap beri hitam menunjukkan kepekatan tinggi antioksidan, ia juga menjadikan mereka menonjol dalam salad buah-buahan dan hidangan lain. Penyelidik telah menunjukkan bahawa kandungan vitamin beri hitam boleh membantu anda mengurangkan risiko masalah jantung, penyakit periodontal dan penurunan umur yang berkaitan dalam kemahiran motor dan kognitif. Ini beri lazat kecil adalah rendah kalori, lemak bebas dan kaya dengan serat, menjadikan mereka pilihan yang sesuai untuk sesiapa sahaja yang mahu menurunkan berat badan.

Secawan beri hitam hanya mempunyai 62 kalori, kurang daripada satu gram lemak, 2 gram protein, kolesterol dan gram tunggal natrium. Ia juga mengandungi 7.6 gram serat, yang lebih serat yang terdapat dalam secawan emping bran. Hanya ada 7 gram serat dalam satu cawan kepingan bran. Beri hitam memberikan anda rangsangan tenaga segera dan yang besar untuk kehilangan berat badan kerana serat akan membuat anda sepenuhnya sehingga makan berikutnya membuat anda kurang cenderung untuk snek makanan ringan.

Menurut sekumpulan penyelidik dari Universiti Policlinico di Messina, Itali, jus blackberry adalah baik untuk jantung anda. Antioksidan yang terdapat dalam jus boleh melindungi sistem kardiovaskular anda daripada kerosakan oleh sel-sel radikal bebas.

Satu lagi kajian menunjukkan bahawa makan beri hitam boleh memberi kesan positif kepada kognitif dan kemahiran motor kami yang cenderung merosot apabila kita semakin tua. Dalam kajian ini, tikus tua diberi makan beri hitam selama 8 minggu. Selepas 8 minggu tikus telah diuji kepada keupayaan mereka untuk melaksanakan pelbagai tugas. Tikus-tikus yang memakan beri hitam menunjukkan prestasi yang lebih baik daripada kumpulan kawalan, yang tidak makan beri hitam.

Beri hitam juga boleh membantu dengan kesihatan mulut anda. mereka telah dikenali untuk membunuh bakteria oral yang boleh menyebabkan penyakit. Beri hitam mengandungi asid Gallic, rutin dan asid elagik. Sebatian ini mempunyai sifat antivirus & anti-bakteria.

Pada akhir hari apabila anda mula berasa lembap, bukan sampai untuk kafein atau gula untuk meningkatkan tenaga anda, merebut pengisar anda dan membuat smoothie yang lazat ini. Ia akan memberikan anda bahawa rangsangan tenaga yang anda perlukan untuk meneruskan hari anda.

Segera Energy Booster Blackberry Banana Smoothie

Kisar:
1 cawan beri hitam
1/2 cawan raspberi
1 pisang
02/01 alpukat
2 cawan bayam segar bayi
1/3 cawan pudina segar, longgar padat
1/2 cawan air yang ditapis
1/3 cawan badam mentah
4 kiub ais

Nota: beri hitam raspberi dan beku bekerja dengan baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar