Rabu, 04 November 2015

Mengapa Phytoanalytical kromatografi Apakah Penting Sebelum Membeli Herba?

Mengapa Phytoanalytical kromatografi Apakah Penting Sebelum Membeli Herba?

Sumber segala ubat-ubatan herba adalah tumbuhan liar atau ditanam. Sumber ini telah dibersihkan dari segala kekotoran sebelum digunakan, untuk memenuhi keperluan ubat herba di pelbagai kolej Ayurveda, institut Farmasi dan lain-lain Terdapat pelbagai kaedah untuk memastikan bahawa tahap pencemaran dan mikro-organisma dikurangkan ke tahap minimum yang mungkin .

Apakah faktor-faktor yang menjejaskan kesucian sumber-sumber tumbuhan?

Kekotoran organik melalui pencemaran udara dan mungkin pencemaran tanah
Faktor mikrob yang timbul melalui penuaian tanah dan juga dari pengeringan dan penyimpanan alam sekitar.
Antitoxins boleh dibentuk pada ubat-ubatan herba disebabkan oleh pertumbuhan acuan yang berlaku dalam keadaan lembap.

Penggunaan yang berlebihan pengasapan dan racun perosak ejen bagi perlindungan tumbuhan boleh membawa kepada sisa-sisa yang tidak boleh diterima.

Pembuatan ubat-ubatan herba yang berkualiti tinggi memerlukan satu kaedah yang berkesan untuk memastikan penggunaan bahan mentah herba bersih.

Bagaimanakah pencirian analisis herba dilakukan?

Memburu untuk produk semula jadi baru yang boleh digunakan sebagai sumber mungkin untuk pembuatan ubat-ubatan herba atau sebatian plumbum dipermudahkan melalui phytoanalytical dan kimia teknik moden seperti kromatografi gas, spektrometri jisim, kromatografi cecair dan sebagainya.

Kajian ini dilakukan dengan memberi penekanan terhadap tumbuh-tumbuhan perubatan Asia dan Eropah atau tumbuhan yang ditanam di rantau Alpine.

Ini perbandingan kaedah fitokimia dan analitikal membantu untuk mengetahui lebih baik dan mengesahkan hubungan antara pelbagai tumbuhan taksa. Gabungan pelbagai pendekatan seperti analisis, fitokimia, farmakologi dan chemosystematics menyediakan ruang untuk penyelidikan meluas dan kos efektif dalam isu-isu pharmacognostic.

Kaedah kromatografi phytoanalytical analisis memberikan sejumlah ringkasan analisis herba. Walau bagaimanapun, spesifikasi pengilang untuk mengesahkan identiti herba menggunakan pendekatan kromatografi perlu seiring dengan garis panduan yang dikeluarkan oleh badan-badan kawal selia.

Satu idea ringkas mengenai pelbagai jenis yang dinyatakan di bawah.

Thin Layer Chromatography (TLC)

Kaedah ini biasanya digunakan untuk pengesahan herba. Ia memudahkan perbandingan antara sebatian rujukan tulen atau sampel asli dengan campuran sebatian dipisahkan oleh TLC.

Ruangan Chromatography (CC)

Ini adalah satu lagi teknik pemisahan yang digunakan dalam kimia organik dan mempunyai luas aplikasi dalam bidang biokimia, mikrobiologi, biologi dan perubatan.

Prestasi tinggi Lapisan nipis Chromatography

Pendekatan ini digunakan secara meluas dalam industri herba dan farmaseutikal dan membantu dalam klasifikasi dan mencari tahu campur palsu dalam produk yang berasal dari herba. Ia juga membantu dalam mengekalkan standard kualiti dalam pembuatan makanan tambahan dan herba.

Prestasi tinggi Kromatografi Cecair

Kaedah ini amat berguna untuk pengesahan dan kajian bahan-bahan herba. Ia telah meluas kegunaan seperti menentukan kesucian, membandingkan tuntutan pembekal bahan mentah, mengesahkan jangka hayat Makanan tambahan dan Nutraceutials dan juga label pemakanan produk herba atau makanan.

Meringkaskan

Kaedah phytoanalytical moden dianggap sebagai senjata hairanlah untuk mengenal pasti herba; Walau bagaimanapun, komposisi kompleks ekstrak tumbuhan tertentu boleh membuat ia sukar untuk mencari sasaran analisis dan penanda untuk menerangkan kesan-kesan terapeutik dan farmakologi.

Pembangunan kaedah sangat sensitif apt untuk matriks biologi merupakan satu tugas yang ujian untuk analisis farmakokinetik produk perubatan herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar