Rabu, 04 November 2015

Pemulihan semula jadi untuk Arthritis - Cuba Ini Sebelum Menggunakan Ubat

Pemulihan semula jadi untuk Arthritis - Cuba Ini Sebelum Menggunakan Ubat

Terdapat pelbagai ubat semula jadi untuk artritis. Artritis adalah gangguan otot yang memberi kesan kepada otot dan sendi. Tanda-tanda keadaan ini termasuk pergerakan sendi yang terhad, keradangan dan sakit sendi. Radang sendi berwarna merah, bengkak dan panas menyentuh.

Pada tiap-tiap sendi, terdapat cecair pelincir dalam kapsul perlindungan. Tulang rawan lancar dan licin bertanggungjawab, pergerakan cecair mudah dari sendi. Jika rawan hilang akibat proses degeneratif, mengecil atau rosak, sendi mendapat radang dan pergerakan menjadi sakit. Kebanyakan orang mengalami keadaan ini dengan penuaan. Tanda-tanda penyakit ini menjadi jelas dalam kebanyakan yang berumur lebih daripada 50. Dengan penggunaan dalam tempoh masa, degenerasi sendi berlaku secara semula jadi.

Urusan ini adalah mudah dengan gabungan rehat, senaman, ubat-ubatan, pemakanan, pengurusan berat badan dan dalam kes yang teruk, pembedahan. Keadaan ini disahkan oleh doktor melalui x-ray dan ujian darah selepas itu kaedah rawatan yang terbaik adalah diusahakan.

Penyakit ini boleh tinggal dengan anda melalui hidup anda dan dengan rawatan dan perubahan gaya hidup yang betul, ia boleh diuruskan dengan berkesan. Untuk ini, ia adalah penting untuk mendapat sokongan daripada rakan-rakan dan keluarga dan pandangan yang positif.

Ini gangguan kompleks boleh memberi kesan pada mana-mana peringkat kehidupan. Terdapat banyak jenis penyakit ini termasuk osteoartritis, reumatoid, reumatoid juvenil, berjangkit dan gout. Dua jenis yang paling biasa termasuk osteoartritis dan reumatoid.

Osteoartritis menyebabkan kekakuan dan kesakitan pada sendi. Rheumatoid di sisi lain terutamanya memberi kesan kepada sendi dan penyakit yang tahan lama. Bengkak pada sendi adalah disebabkan oleh sistem imun. Tulang rawan dan tisu sekitarnya rosak apabila keradangan merebak.

Kanak-kanak yang terjejas oleh artritis reumatoid remaja yang mempunyai ciri-ciri bengkak, kekejangan, kesakitan dan kehilangan fungsi sendi. Punca penyakit autoimun ini tidak diketahui dan keadaan ini tidak keturunan.

Apabila kristal urik asid menyerupai deposit jarum pada sendi, pesakit mengalami sakit pada sendi, bengkak dan keradangan. Keadaan ini dikenali sebagai gout dan ia terutamanya memberi kesan kepada lutut, buku lali dan kaki.

Agen jangkitan seperti virus dan bakteria juga menyebabkan penyakit ini. Kerosakan sendi boleh dikurangkan dengan diagnosis awal dan rawatan untuk jangkitan.

Fibromyalgia menyebabkan rasa sakit di bahagian pinggang, tulang belakang, leher, kepala, bahu dan siku. Pesakit yang mengalami kesakitan yang teruk ini pengalaman keadaan dan kawasan yang terlibat adalah sangat sensitif kepada sentuhan. Tanda-tanda keadaan ini termasuk kekejangan, tidur terganggu dan keletihan.

Lain-lain jenis penyakit ini termasuk Ankylosing Spondylitis, Tendonitis dan Radang kandung lendir, Lupus dan Polymyalgia Rheumatica.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar